Üzleti Intelligencia

 

Hány belső adatbázissal dolgoznak a cég különböző egységei?

Ki vonja le belőlük a következtetéseket?

Honnan tudja, hogy azok helyesek voltak?

Írta: Csömöri László
Intersoft Consulting Kft.,

ügyvezető igazgató

 

Tisztelt Nagyvállalati Felsővezető!

 

Tegyük fel, hogy negyedéves zárás van, és látja, hogy 70 ember szorgoskodik rajta aktívan.

Mindenki nagy hévvel dolgozik az adatokkal és gyártja a jelentéseket, majd néhány adat felkerül Önhöz is, amire aztán építeni kezd.

Ki tudja megmondani, hogy ebben a folyamatban hány adatbázis milyen adatából nyert adatokat?

Hányan, hányszor és hányféleképpen értelmezték az adatokat?

Hány hibalehetőség van a folyamatban?

Amikor a barátaim megkérdezik, hogy mi is az az Üzleti Intelligencia rendszer, akkor általában azt szoktam mondani, hogy egy olyan eszköz, ami azt biztosítja, hogy a szervezeten belül mindenki ugyanazzal az információval dolgozzon.

Adatok helyett információval.

Más szóval, az Üzleti Intelligencia a összegyűjti, kielemzi és üzleti jelentések formájában a vezetőség számára is értelmezhetővé teszi a forrásrendszerek adathalmazát.

Azt az adathalmazt, amelyről bár az összes vezető tudja, hogy az elérhető a cégen belül, de mégsem fér hozzá senki.

És ezért a döntéseket is lehetetlen perspektívába helyezni.

 

“Honnan tudja, hogy helyes adatok
alapján dönt?”

Mindannyian tudjuk, hogy az információ hatalom.

Viszont minél több belső adatbázist gyárt egy cég, annál több verzió keletkezik az adatokból.

És minél több verzió keletkezik az adatokból, annál többféleképpen értelmezhetik azokat.

És ahogy az értelmezés halad föl a ranglétrán, úgy lesz belőle előbb operatív, majd később stratégiai döntés.

Az eredeti adathalmaznak pedig megvannak a maga felelős értelmezői.

Ezt megszoktuk, és ezzel önmagában nincs is gond.

De ha az értelmező munkatársat átcsábítja a konkurencia, akkor ki fog eligazodni a nyolcvan Excel-tábla között, ami a pendrive-ján van?

Mi történik, amikor másnap a könyvvizsgáló megkérdezi, hogy egy konkrét szám a könyvelésben pontosan mi alapján került oda?


“A hatékony stratégiai szervezés
legnagyobb titka”

Mindannyian szeretjük kézben tartani a dolgokat.

És bár a kontroll valóban fontos, van, ami még fontosabb: az, hogy a megfelelő irányítással valóban el is érhessük a kívánt eredményeket. Ez a legfontosabb.

Az, hogy Ön és a vállalata a lehető leghatékonyabban érhesse el a lehető legjobb eredményeket.

A BI lényege tehát az, hogy egy, közös igazság legyen a szervezetben.

Nem állítjuk, hogy ez könnyű lesz.

Egy ilyen eszköz használata gyakorlatilag paradigmaváltással jár.

De megéri.

Egy nagy szervezet sokkal jobban tud így mű ködni, mint amikor a különböző osztályok munkatársai Excel-táblákat elemeznek.

És így biztosan ugyanazokkal a számokkal dolgozik mindenki, minden szinten.

Ahhoz, hogy az adatoknak csak egy verziójával dolgozhassunk, létre kell hoznunk egy olyan elemző eszközt, amely már egy konkrét üzleti logika alapján teszi értelmezetővé az adathalmazt.

Ezután pedig olyan felületet készítünk, amely ezen üzleti logika alapján előállítja az adathalmazból az összes, számunkra szükséges információt, és egy barátságos, az üzleti oldal számára értelmezhető felületre, jelentésekbe helyezi azt.

A legtöbben itt meg is állnak.

De szerintem ez még nem elég.

 

“Mit lehet tenni a legnagyobb kockázat ellen?”

Ugyan már nem az Excel-táblát készítő osztály munkatársánál van a tudás, hanem egy BI-szakértőnél, de a cégnek még mindig üzleti kockázatot jelent a munkatársaknál lévő tudás elveszítése.

Mi erre egy olyan megoldást fejlesztettünk ki, amellyel kiküszöböljük az összes emberi tudással járó kockázatot.

Az ügyfelek a leggyakrabban fekete dobozt vásárolnak.

Csak a BI-t bevezető cég tudta, hogy abban pontosan milyen képletek vannak, és csak ők is tudtak hozzányúlni.

Mi, Magyarországon elsőként, Sharepointtal, és belső, Wiki-szerű tudástárral integráljuk az Üzleti Intelligencia rendszert.

Mindenki – és a felettese is – automatikus értesítést kap minden képletmódosításról, amit aztán az értesítés alapján a céges tudástárba is fel kell vinnie.

Így a cégnél marad a tudás.

 

Én személy szerint 2008 óta foglalkozom aktívan BI-jal.

A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemre jártam számvitel és menedzseri döntések szakirányra.

 

Most pedig olyan, Önhöz hasonló nagyvállalati vezetők számára vezetek be Üzleti Intelligencia rendszereket, akik szeretnének végre az információ-piramis csúcsára ülni, teljes kontrollban.

Olyan információkra alapozva a döntéseiket, amelyekhez az elődei nem férhettek volna hozzá.

Ha kell, akár a legmélyebb szintre leásva, de legfelülről, perspektívából is láthatóvá téve a hatalmas gépezetet – működés közben.

 

Így nincs többé információhiány – mi ösvényt vágunk akár a legnagyobb adatdzsungelbe is.

A korábbi adatok alapján olyan becsléseket tudunk majd Ön elé tenni, amelyek eddig csak hosszas elemezgetés árán, drága emberi erőforrásokat felemésztve és akár emberi hibáktól is megtépázottan voltak elérhetőek.

Mindezt pedig úgy, hogy az egész szervezetben mindenki ugyanazt az információt látja, és egyazon számok alapján hozhatja meg az operatív döntéseket.

 

  • Rendszerünk segít megállapítani, hogy melyik ügyfél hoz valódi hasznot a cégének, és melyik viszi csak az erőforrásokat,
  • Segíthet mérsékelni a jogi költségeket,
  • Segíthet előrejelezni a keresletet a termékekre,
  • Segíthet teljesítmény szerinti sorrendbe állítani az összes értékesítőt,
  • Segíthet kiválasztani a valóban a legolcsóbb beszállítókat,
  • Segíthet az értékesítési vezetőknek, hogy valóban a legfontosabb ügyfeleket szolgálhassák ki a rendelkezésükre álló szűkös időből,
  • Segíthet megállapítani, hogy  valójában milyen hatékonyságú volt a legutóbbi promóció,
  • Segíthet a rendelkezésre álló adatok alapján megvizsgálni “mi lenne ha” eseteket, mérsékelve így a becslések alapján hozott döntések kockázatait.
  • Segíthet átlátni a piaci trendeket.

 

A végeredmény egyszerű: az Üzleti Intelligencia segítségével Ön mindig biztos lehet abban, hogy konkrétumok alapján hoz jó döntéseket.

Az egyeztetett információ egyenesen Önhöz fut fel a teljes szervezeten keresztül, akár több tízezer munkatárs esetén is.

 

Kérem adja meg telefonszámát, vagy hívjon bizalommal!

 

   
*Név:
*Cégnév:
*Email:
Mobil:
 

Üdvözlettel,

 

 

Csömöri László
+36 30 391 0318
ügyvezető igazgató

Intersoft Consulting Kft.