Infor d/EPM

Az Infor d/EPM segítségével a rendelkezésre álló jellemzően nagy mennyiségű, eltérő struktúrájú és különböző forrás rendszerekben keletkező adatokból biztosíthatók az üzleti igényeknek megfelelő információk. A felelős személy, a szükséges időben képes azonosítani az új üzleti lehetőségeket, és megalapozottan hozhat döntéseket. Infor d/EPM egy átfogó, integrált üzleti intelligencia platform, amely magában foglalja a pénzügyi és működési jelentések, elemzések, műszerfalak, tervezés, költségvetés, előrejelzés, szerep-alapú elemzés, adatbányászat, és a pénzügyi konszolidáció képességeit. Rendszer lehetőséget biztosít specifikus, adott üzleti problémára koncentrált megoldás (“alkalmazás”) kidolgozására. Meglévő fejlesztéseinket mint kvázi “dobozos” termékeket ajánljunk leendő ügyfeleink figyelmébe.

Rendszer architektúráját a lenti áttekintő ábra szemlélteti:

A rendszer elemei:

Application Studio — Ismerős, táblázatos munkafelületen segíti jelentései kiegészítését nélkülözhetetlen háttérismeretekkel, hatékonyabbá teszi az adatgyűjtést valamint az információ megosztását szervezetének minden résztvevője között.

Intuitív Dashborad modul:

Office Plus — Fejlett jelentési és üzleti elemzéskészítési funkciókkal segíti az együttműködés fejlesztését és a kulcsfolyamatok optimalizálását. A varázsló segítségével könnyen készíthet kifinomult jelentéseket (például trend-elemzést). Az Infor ION BI Office Plus lehetővé teszi a felhasználók számára új testreszabott sablonok készítését, vagy a meglévő sablonok átdolgozását dizájnelemek, KPI és más adatok hozzáadásával. Abból adódóan, hogy az új modellek készítését, illetve a már meglévők módosítását táblázatos munkafelületen belül végezheti, szoftvere az IT részleg beavatkozása nélkül maradhat összhangban a változásokkal.

OLAP Server — Az üzleti folyamatok modellezésére, és azok eredményeinek előrejelzésére használatos Infor ION BI OLAP Server többdimenziós adatokat visz modellezési folyamataiba. A „Mi lenne ha?” elemzéseknél használt különböző tervezési forgatókönyv nem csak a döntéshozatali mechanizmust javítja, de az abba vetett bizalmat is erősíti. Lehetővé teszi egyszerre több tervváltozat gyors tesztelését, a költségvetés automatikus felosztását a tetszőleges szintig. Hasonlóképpen beállíthatóak üzleti szabályok is a kölcsönös függőségi viszonyok kifejezésére. Ez a megoldás egy egységes adminisztrátori felületet is tartalmaz, lehetővé téve az online biztonsági mentések kezelését, távoli szervereken elérhető adatbázisok adminisztrálását, és a szabályok egy helyen történő frissítését. Az Infor ION BI OLAP Server memóriarezidens rendszer, amely azt jelenti, hogy minden „írási” és adatmódosítási művelet ellenőrizhető kapcsolati táblákban tárolódik, így az optimális modellek gyors és hatékony elkészítéséhez akár több művelet is könnyedén visszavonható.

További információ:

http://www.infor.com/company/solutiondemos/solutiondemos-pm/

Kidolgozott standard BI megoldások

Rendelkezünk olyan, előre kidolgozott, standard BI megoldásokkal, amelyeket akár azonnal használatba vehetnek az ügyfeleink. Egyedi igények esetén természetesen ezek a megoldások továbbfejleszthetők az Ön igényeinek megfelelően.

Excel kockásítás

Egy BI megoldás bevezetésekor várható, hogy a vállalatot elárasztó Excel táblázatok száma csökken, mivel sok táblázat kiváltható különböző multidimenziós lekérdezésekkel, riportokkal, adatkocka szeletekkel.

Mindezek ellenére egy sikeres BI bevezetést követően is maradhatnak (és maradnak is) olyan nyilvántartások, amelyeket Excelben készítenek a felhasználók.

Ezen Excel táblák egységesítésére, rendszerezésére és „kockásítására” szolgál a saját fejlesztésű Excel bővítményünk. A bővítmény segítségével adatkockákba és relációs táblákba tölthetők a különböző Excel források tartalma.

A megoldás használatának számos előnye van:

  • Központilag tárolásra kerülnek (adatkockában és relációs táblában) és bármikor feldolgozhatók, kereshetők az egyes Excel táblák által szolgáltatott információk.
  • Lehetőség van verziókezelés, vagy időbélyeg használatára, ezzel auditálhatóvá válik az Excel táblák adatfolyama.
  • A kockába töltött Excel táblák alapján akár szabványos, akár AD-hoc jelentések is készíthetők, ezzel jelentős többletinformációkhoz juthatnak a felhasználók.
  • A bővítmény mélyebb informatikai ismeretek nélkül is, a felhasználók által paraméterezhető.
  • A forrás Excel táblákban bekövetkező változásokat (új sorok, új oszlopok, sorok és oszlopok eltolása, stb) a bővítmény kezelni tudja. Emiatt elég az egyes Excel típusokat csak egyszer paraméterezni, a forrás tábla változások miatt nem kell a paraméterezést is módosítani

Munkafolyamat támogató rendszer

Az INFOR BI alapú munkafolyamat támogató rendszer segítségével a felhasználó képes az egyes üzleti folyamatait (például a pénzügyi zárási folyamatait) leképezni, vezérelni, és felügyelni, és utólag elemezni.

A megoldás jellemzői:

  • Az egyes munkafolyamatok definiálásához nincs szükség informatikai szakértelemre.
  • Tetszőleges számú munkafolyamat definiálható. Munkafolyamat definiálható például a heti, havi negyedéves és éves zárás támogatására.
  • A felhasználó definiálhatja a folyamatok lépéseit. A lépésekhez felelősök és jóváhagyók és átfutási idők (valamint egyéb adatok) rendelhetők.
  • Tetszőleges feladat-függések hozhatók létre. Létrehozhatók tetszőleges el és összeágaztatások (SharePoint alapú munkafolyamatokban például ilyen nem hozható létre).
  • A definiált folyamatokat a kiemelt felhasználó időszakonként (például havonta) elindíthatja. A rendszer az adott ponton (ahol éppen tart a folyamat) értesítéseket küld az érintett felelősnek (akinek  el kell végeznie az adott lépést), vagy a jóváhagyóknak (akiknek jóvá kell hagyniuk az adott lépést).
  • A feladatok más felhasználókhoz delegálhatók.
  • Web böngészőn keresztül is működtethető.
  • Áttekintő képernyőn ellenőrizhető a folyamat állása (GANTT diagram), a csúszások és a várható befejezések.
  • A folyamatok leállíthatók, újraindíthatók tetszőleges feladattól.
  • Az egyes feladatokról értesítést kapnak a résztvevők (felelősök, jóváhagyók